De Organisatie van de Challenge
Adventure racen is prachtig, maar ook onbetaalbaar. Er gaan heel veel uren voorbereiding vooraf aan een race. Gelukkig is het organiseren van een race bijna net zo leuk als deelnemen. Speuren op de kaart en paadjes zoeken in het bos? Wij houden ervan! En saaie vergaderingen worden een stuk leuker als je er een lekker biertje bij drinkt. Administratie blijft een noodzakelijk kwaad, maar gelukkig hebben we een aantal technisch zeer vaardige organisatoren die daar dan een slimme tool voor bouwen.
Een stukje geschiedenis
De eerste editie van de race werd in 2003 georganiseerd door de vereniging All Terrain. De wedstrijd heette toen ‘The Outdoor Challenge’. Al snel groeide het evenement zo groot dat er werd besloten om de stichting The Outdoor Challenge op te richten. The Outdoor Challenge werd al snel een begrip en was jarenlang de grootste adventure race van Nederland. In 2012 besloot het toenmalige bestuur van de stichting ermee te stoppen. Een aantal leden van de vereniging ging in 2013 verder onder de naam ‘All Terrain Challenge’. Ook deze race werd al snel een succes en daarom vond er in 2015 een bestuurswissel plaats bij de stichting en sindsdien wordt de All Terrain Challenge georganiseerd door Stichting Outdoor Challenge (kvk: 17178537). In 2022 hebben we het aantal teams dat kan deelnemen verdubbeld, en sindsdien organiseren we met trots niet alleen de oudste, maar ook de grootste race van Nederland.
Het Bestuur en de organisatie: allemaal vrijwilligers
Het bestuur bestaat uit Remy, Stijn en Bram. Samen met Melanie, Daniel, Stijn, Justin, Guus, Ludo en Perry vormen zij ook de organisatie van de race. Tot slot zijn wij Arlo, Paul, Chris, Silvy, Astrid, Roelof, Dolf en Carolin bijzonder dankbaar dat zij jaar na jaar weer bereid zijn om voor tijdens en na de race keihard mee te helpen.
Contact
Neem contact op met de organisatie via info@outdoorchallenge.nl of Facebook. Of blijf op de hoogte door je in te schrijven voor de nieuwsbrief.